Uncategorized @sl

10 korakov do uspešne uvedbe davčne blagajne

[et_pb_section admin_label=”section” transparent_background=”off” allow_player_pause=”off” inner_shadow=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” padding_mobile=”off” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” make_equal=”off” use_custom_gutter=”off” module_class=”article”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Z 2.1.2016 je stopil v veljavo Zakon o davčnem potrjevanju računov. Čeprav so si mnenja deljena, ali je davčna blagajna nujno zlo ali koristen ukrep proti sivi ekonomiji, je dejstvo, da ste kot izdajatelj računov v Republiki Sloveniji obvezani uvesti davčno blagajno. Da bi vam celoten postopek vsaj malo olajšali, vam opisujemo 10 stvari, za katere morate poskrbeti pred uvedbo davčne blagajne:

1. Pridobite elektronsko napravo, ki omogoča elektronsko podpisovanje računov in elektronsko povezavo s FURS. V primeru, da že uporabljate računalniško blagajno, preverite z dobaviteljem o možnosti nadgradnje obstoječe blagajne. Preučite tudi možnost uporabe brezplačne spletne aplikacije “Mini Blagajna”, če spadate med tiste, ki izdajajo malo računov (https://blagajne.fu.gov.si:9002/MiniBlagajna).

2. V sistemu eDavki oddajte zahtevek po pridobitvi namenskega digitalnega potrdila.

3. Popišite poslovne prostore in jim dodelite oznake. Pred začetkom izdajanja računov boste namreč morali sporočiti podatke o vseh prostorih, v katerih izdajate račune.

4. Sprejmite interni akt glede na število poslovnih prostorov in število elektronskih naprav za izdajo računov. Vzorci internih aktov so objavljeni tudi na spletni strani. Interni akt boste morali predložiti ob morebitnem postopku nadzora na zahtevo davčnega organa.

5. Priskrbite si vezano knjigo računov (VKR) in jo potrdite na portalu eDavki. VKR je v prosti prodaji, med drugim v določenih papirnicah, tiskarnah ali na Pošti Slovenije. VKR v osnovi uporabljajo tisti, ki izdajajo le nekaj računov na leto ali imajo potrdilo Agencije AKOS, da nimajo dostopa do interneta. VKR pa potrebujejo tudi vsi, ki nameravajo izdajati račune s pomočjo elektronske naprave, saj pride prav v primeru nedelovanja elektronske naprave.

6. Poskrbite za zanesljiv dostop do interneta. To vam v prihodnosti lahko olajša proces izdaje računov in zmanjša odvečna naknadna potrjevanja računov v roku dveh delovnih dni. Vrsta in prepustnost spletne povezave namreč vpliva tudi na najdaljši čas, ko izdajatelj računov čaka na povratno potrdilo s FURS, kar pa posledično vpliva na čas, ko mora vaša stranka čakati na račun. Preberite si tudi, kaj storiti, če davčni blagajni zmanjka dostopa do interneta.

Če potrebujete pomoč pri vzpostavitvi brezžičnega omrežja, vam lahko pomagamo zdiagnostičnim pregledom vaše lokacije ali brezplačnim svetovanjem pred nakupom primerne opreme.

7. Prilagodite vsebino računov, izdanih z elektronsko napravo. Dodatno mora račun vsebovati še podatke o času izdaje računa, oznako fizične osebe, EOR (enkratno identifikacijsko oznako računa), ZOI (zaščitno številko izdajatelja računa), številka računa pa mora biti sestavljena iz treh delov (oznake poslovnega prostora, oznake elektronske naprave in zaporedne številke računa). Predvidite tudi prostor za QR kodo.

8. Objavite Obvestilo o obveznosti izdaje računa in obveznosti kupca, da prevzame in zadrži račun. Obvestilo lahko dobite na spletni strani Uradnega lista kot prilogo Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem potrjevanju računov (https://www.uradni-list.si/1/content?id=122859).

9. Določite postopek naknadnega potrjevanja računov v primeru okvare elektronske naprave. V tem primeru izdate račun s pomočjo VKR, v dveh delovnih dneh pa morate vsak račun naknadno potrditi.

10. Določite postopek izdaje in naknadnega potrjevanja računov v primeru prekinitve internetne povezave s centralnim informacijskim sistemom FURS. V tem primeru izdate račun brez EOR, v dveh delovnih dneh pa morate račune naknadno potrditi. Informirajte se tudi o tem, kaj storiti, ko davčni blagajni zmanjka dostopa do interneta.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Row” global_module=”1804″ make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” use_custom_gutter=”off” padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” column_padding_mobile=”on” module_class=”article-navigation”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_post_nav global_parent=”1804″ admin_label=”Post Navigation” in_same_term=”off” hide_prev=”off” hide_next=”off” prev_text=”Prejšnji članek” next_text=”Naslednji članek” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” custom_css_main_element=”text-decoration: none;||text-transform: uppercase;” title_font_size=”18px”] [/et_pb_post_nav][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja