Varnost

Elektronski nadzor: Kako ga pravilno izvajati?

[et_pb_section admin_label=”section” transparent_background=”off” allow_player_pause=”off” inner_shadow=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” padding_mobile=”off” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” make_equal=”off” use_custom_gutter=”off” module_class=”article”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Perspektiva vodstva: Skrb za produktivnost in varovanje poslovnih skrivnosti

Na enem ekstremu gugalnice ždi zaskrbljeno vodstvo podjetja, ki ne sme tolerirati izliva zaupnih poslovnih informacij in ga upravičeno skrbi neoptimalna produktivnost zaposlenih. Njihova skrb se še poglobi, ko naletijo na članke, ki jih sprašujejo, če res še vedno ne izvajajo elektronskega nadzora svojih zaposlenih?!.

Perspektiva zaposlenih: Etična vprašljivost nadzora

Na drugem ekstremu ždijo zaskrbljeni zaposleni, ki jih poseganje v njihovo zasebnost močno moti. Nadzor na delovnem mestu je etično vprašljiv in zna voditi v nezadovoljstvo in zmanjšano delovno učinkovitost. Odziva zaposlenih na nadzor nikakor ni pametno povoziti.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Row” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” use_custom_gutter=”off” padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” parallax_2=”off” parallax_method_2=”off” column_padding_mobile=”on” custom_padding=”0px||0px|” background_color=”#ededed”][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_image admin_label=”Image” src=”https://www.virtua-it.si/wp-content/uploads/2016/02/screenshot_seesaw.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”off” sticky=”on” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”] [/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” text_font_size=”13″ custom_padding=”20px|20px|20px|20px”]

Elektronski nadzor zna biti občutljiva tema. Predstavljajte si gugalnico.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Rešitev, ki zadovolji tako vodstvo kot zaposlene

Kako torej najti ravnotežje med obema ekstremoma? Preprosto. Naj bosta obe strani enakovredna partnerja v dialogu, ki skupaj poiščeta najoptimalnejšo rešitev za vse.

Elektronskega nadzora se lotite na sledeč način:

  1. Najprej določite poslovne razloge za vpeljavo delnega nadzora. Če bo razlog za nadzor upravičen, poslovno jasen in ne bo spominjal na mikromanagement ali Velikega Brata, bodo tudi zaposleni pokazali več razumevanja.
  2. Postavite jasno politiko nadzora. Naj dokument točno določi, kaj se nadzira, kdaj, s katerimi orodji in kdo vse je predmet nadzora. Verjetno se bosta obe strani strinjali, da delovni čas ni primeren za igranje videoigric, pravica do odpiranja elektronske pošte pa zna biti malo bolj kočljiva. A če razložite, da boste npr. nadzirali le pojav določenih ključnih besed, ne pa konkretno odpirali vsa poslana ali prejeta sporočila, zna biti strinjanje lažje.
  3. Določite implementacijo elektronskega nadzora. Kdo ga izvaja? Kako pogosto? Kaj služi kot sprožilec? Obstajajo izjeme? Komu se poroča o izsledkih? Paziti je potrebno, da ne bo nadzor pristal v zaprašeni kleti pri IT oddelku, kjer bo nekdo samoiniciativno brskal po zasebnosti ostalih zaposlenih, brez pravil in brez posledic.
  4. Jasno je potrebno obvestiti vse zaposlene. Pridobite njihovo strinjanje v fizični ali elektronski obliki. Razmislite o pogostosti obveščanja. Morda je smotrno vpeljati okence, ki bi jih na nadzor opozoril ob vsaki prijavi na njihov službeni računalnik?

Ko imate vpeljano politiko, ki služi poslovnim namenom in s katero se zaposleni strinjajo, pa je čas, da razmislite o konkretni izvedbi. Webinar »Kako lahko zaposlenim omejite dostop do neželenih spletnih vsebin in preprečite izlivanje zaupnih podatkov?« vam ponuja prve odgovore.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Row” global_module=”1804″ make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” use_custom_gutter=”off” padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” column_padding_mobile=”on” module_class=”article-navigation”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_post_nav global_parent=”1804″ admin_label=”Post Navigation” in_same_term=”off” hide_prev=”off” hide_next=”off” prev_text=”Prejšnji članek” next_text=”Naslednji članek” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” custom_css_main_element=”text-decoration: none;||text-transform: uppercase;” title_font_size=”18px”] [/et_pb_post_nav][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja