Uncategorized @sl

Kaj storiti, ko davčni blagajni izpade internet?

[et_pb_section admin_label=”section” transparent_background=”off” allow_player_pause=”off” inner_shadow=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” padding_mobile=”off” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” make_equal=”off” use_custom_gutter=”off” module_class=”article”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Kaj sploh pomeni izraz “davčna blagajna”?

Davčna blagajna je elektronska naprava, ki omogoča izdajanje računov v realnem času. Na tej elektronski napravi je posebna programska oprema, ki preprečuje brisanje, razveljavljanje, dodajanje in podobne naknadne popravke izdanih računov. Več o uvedbi davčne blagajne si lahko preberete v članku 10 korakov do uspešne uvedbe davčne blagajne.

Kako se davčna blagajna poveže s FURS?

Za uporabo davčne blagajne potrebujete delujočo internetno povezavo z informacijskim sistemom FURS. Povezava med strežnikom na FURS in vašo blagajno poteka preko interneta, torej morate poskrbeti za žično ali brezžično povezavo z internetom. Taka povezava je omogočena s širokopasovnim dostopom ali mobilno internetno povezavo (LTE, UMTS ali GPRS). Če vas zanima, kakšno povezavo bi izbrali sami, če bi jo potrebovali za potrebe davčne blagajne, si lahko preberete zapis “Prihaja čas fiskalizacije. Ste se že vprašali, ali jo boste izvajali žično ali brezžično?“.

Če potrebujete pomoč pri vzpostavitvi brezžičnega omrežja za potrebe davčne blagajne, vam priporočamo diagnostični pregled vaše lokacije ali brezplačno svetovanje pri nakupu opreme.

Kakšno davčno blagajno potrebujejo izdajatelji majhnega števila računov?

Vsi tisti, ki izdate le nekaj računov letno, lahko uporabite aplikacijo Mini blagajna, ki jo najdete na spletni strani FURS. Ta aplikacija ne zahteva posebne programske opreme, potrebovali pa boste namensko digitalno potrdilo. Mini blagajna omogoča izdajanje računov, ki prikazujejo enotno identifikacijsko oznako za račun (EOR). Poleg tega omogoča pošiljanje podatkov o izdanih računih iz VKR (vezane knjige računov) ter podatkov o poslovnih prostorih v potrjevanje na FURS.

Kaj storiti, ko davčni blagajni zmanjka dostopa do interneta?

Ko ni na voljo internetne povezave s centralnim informacijskim sistemom Finančne uprave ali ko pride do izpada informacijskega sistema FURS, lahko posamezna blagajna izda račun, ki ne bo vseboval EOR številke, ampak le zaščitno številko izdajatelja računa.

V primerih, ko uporaba blagajne ni mogoča, npr. zaradi okvare ali izpada električne energije, obstaja možnost izdaje računov s pomočjo vezane knjige računov (VKR). Izdane račune iz VKR mora zavezanec v roku dveh delovnih dni potrditi na Finančni upravi preko spletnega portala eDavki, prav tako pa mora najkasneje v dveh delovnih dneh odpraviti okvaro. Rok dveh dni prične teči z naslednjim delovnim dnem po nastopu okvare.

Ta rok se lahko podaljša le, če so prisotni objektivni opravičljivi razlogi, ki preprečujejo odpravo okvare ali ponovno vzpostavitev internetne povezave, kot so, na primer, izpad informacijske sistema FURS, daljši izpad elektrike, požar ali druge naravne nesreče, ki vplivajo na okvaro komunikacijskih omrežij.

Vsem naknadno poslanim računom FURS dodeli EOR (za vsak račun posebej), potem pa zbrane račune pošlje zavezancu kot potrdilo o prejetju naknadno poslanih podatkov.

Kaj storiti, če možnosti dostopa do interneta sploh nimate?

V primeru, da na vaši lokaciji sploh ni mogoče vzpostaviti elektronske povezave s FURS, lahko pri gotovinskem poslovanju izdajate račune s pomočjo vezane knjige računov. V roku desetih delovnih dni od dneva izdaje računa podatke sporočite Finančni upravi preko obrazca za sporočanje podatkov na spletnem portalu eDavki.

Vas skrbi, kako Finančni upravi dokazati, da vzpostavitev povezave z njimi ni mogoča? Odgovor je preprost. V prehodnem obdobju, torej med 2.1.2016 in 31.12.2017, sploh ni potrebno dokazovati nezmožnosti vzpostavitve povezave.

Vsak zavezanec lahko z internim aktom določi način izdajanja računov – z davčno blagajno ali z vezano knjigo računov. Če izbere VKR, potem v istem prostoru ne sme imeti davčne blagajne. Ob izdajanju računov z uporabo VKR je potrebno sporočiti podatke o izdanih računih v roku desetih delovnih dni od dneva izdaje računa.

Po koncu prehodnega obdobja, torej od 1.1.2018 dalje, pa bo moč dokazati nezmožnost vzpostavitve povezave s potrdilom Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (AKOS). Potrdilo, ki bo veljavno eno leto, bo brezplačno. Le v primeru zavrnitve vloge b stroške postopka nosil vlagatelj. Zavezanec bo tako še naprej lahko uporabljal vezano knjigo računov in bo izdane račune moral potrditi pri FURS v roku desetih delovnih dni od izdaje računa.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Row” global_module=”1804″ make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” use_custom_gutter=”off” padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” column_padding_mobile=”on” module_class=”article-navigation”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_post_nav global_parent=”1804″ admin_label=”Post Navigation” in_same_term=”off” hide_prev=”off” hide_next=”off” prev_text=”Prejšnji članek” next_text=”Naslednji članek” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” custom_css_main_element=”text-decoration: none;||text-transform: uppercase;” title_font_size=”18px”] [/et_pb_post_nav][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja