Virtua IT, d.o.o.
Kotnikova ulica 35
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 590 91780
E: info@virtua-it.si

Zveni ideja o Velikem Bratu tudi vam rahlo grozljivo? Prav imate. Elektronski nadzor je pogosto narobe razumljen. To, da vaša asistentka Tjaša med malico pregleda osebne mejle, verjetno res ne bo vplivalo na končni profit vašega podjetja. Če pa bi imeli zaposlenih 10 Tjaš, ki bi med delovnim časom bile ves čas na tekočem s Facebook newsfeed-om in bi večino popoldneva porabile za spletne nakupe, bi se konec meseca verjetno poznalo, da projekti niso zaključeni in je premalo prilivov na poslovni račun.

Razlogi, da se lotite elektronskega nadzora

  1. Za večino vodstev podjetij je glavni razlog premajhna produktivnost zaposlenih. Čas na spletu večinoma ni neposredno povezan z nalogami, za katere so vaši zaposleni zadolženi. To se sčasoma lahko močno pozna na vaši bilanci, pa tudi vaših živcih.
  2. Še večja težava, in to s pravnimi posledicami, pa lahko nastane, ko za vašim hrbtom prihaja do izliva zaupnih podatkov. Oblačno shranjevanje in enostavno deljenje dokumentacije preko e-pošte sta postala zelo enostavna načina za uhajanje zaupnih informacij. Kot podjetje imate dolžnost varovati osebne podatke vaših strank. Kot odgovorna oseba vašega podjetja imate dolžnost varovati poslovne skrivnosti.
  3. Vaša dolžnost je tudi zavarovati ugled vašega podjetja in zaposlenih. Ne bodite presenečeni, ko vam povemo, da zaposleni s službenih računalnikov obiskujejo spletne strani vprašljivih (ali celo ilegalnih) vsebin. Doma tega res ne morejo početi. Kaj pa, če jih zaloti žena?!
  4. Konec koncev pa je vaša naloga tudi to, da olajšate delo IT strokovnjakom. Načrtovanje hrambnega prostora, porabe širokopasovnega interneta in splošne omrežne kapacitete ni enostavno.

Kako izvajati varnostni nadzor?

O postavitvi elektronskega nadzora smo sicer že pisali, a naj povzamemo: glavna skrivnost je v transparentnosti in zdravi kmečki pameti. Transparentnost se nanaša na to, da mora biti vsakemu zaposlenemu kristalno jasno, kaj je na delovnem mestu dovoljeno in kaj prepovedano ter kakšne vrste nadzora se izvajajo.

Vpeljati je potrebno politiko nadzora in jo jasno komunicirati vsem zaposlenim. Seveda morate biti pošteni in nadzor izvajati dosledno nad vsemi enako (niti direktor ne sme biti nad zakonom).

Predvsem pa pri izvajanju nadzora ne pozabite na zdravo kmečko pamet. Vaši zaposleni so ljudje, ki v zameno za to, da se za vas maksimalno potrudijo, potrebujejo tudi malo razumevanja in prostih rok. Preden se odločite za vpeljavo elektronskega nadzora, razmislite o možnem odzivu zaposlenih na nadzor. Veliki Brat namreč namreč nam vsem požene srh po telesu.

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Več o tem.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close