Varnost

Odziv vaših zaposlenih na elektronski nadzor

[et_pb_section admin_label=”section” transparent_background=”off” allow_player_pause=”off” inner_shadow=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” padding_mobile=”off” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” make_equal=”off” use_custom_gutter=”off” module_class=”article”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Se vam je že zgodilo, da je pomembna pogodba zaupne narave zapustila vaše podjetje kot priponka v e-pošti? Ali da je bila baza osebnih podatkov vaših strank prenesena na Dropbox (seveda z najboljšimi nameni, da bi Stane iz prodaje lahko tudi med koncem tedna delal na svoji novi prodajni strategiji)?

Kaj se je z bazo podatkov dogajalo o tam dalje, ne morete vedeti.

Nehote so vam zaupne informacije spolzele izpod prstov. Seveda ne boste sedeli križem rok in čakali na tragedijo.

Zato začnete iskati primerne rešitve za varovanje zaupnih dokumentov in vaš IT-jevec vas opozori na možnosti zaščite, ki jih ponuja današnja tehnologija.

In ko v dobri veri naznanite celotnemu kolektivu, da boste od zdaj naprej izvajali elektronski nadzor njihove rabe spleta, e-pošte in družbenih omrežij, v podjetju završi.

Moralni zadržki pred elektronskim nadzorom

Vaši zaposleni glasno izražajo nezadovoljstvo nad poseganjem v njihovo zasebnost. Popolnoma upravičeno. S tem, ko vam podarjajo svojo produktivnost med delovnim časom v zameno za plačilo, vam ne podarijo absolutnega nadzora nad vsem svojim življenjem. Kako bi bilo pa vam všeč, če bi Mojca iz računovodstva in Tina iz kadrovske med malico razglabljali o vašem včerajšnjem prepiru med družinsko večerjo?

Že drži, da so službeni računalniki in internetni dostop lastnina podjetja, in da so zaposleni plačani za to, da med delovnim časom opravljajo službene zadeve, ne pa preverjajo osebno pošto in Facebook. Morda imate zato kot delodajalec celo pravno podlago za preverjanje njihove aktivnosti. Vendar pazite: če boste vztrajali na 100% produktivnosti med delovnim časom, znajo zaposleni pričeti vztrajati na 100% neproduktivnosti zunaj tega časa.

Nejasna ločljivost zasebnega in delovnega časa

Tehnologija pametnih telefonov in tablic in praktično stalna internetna povezanost so to družbo pripeljali do točke, ko se od nas na vseh koncih pričakuje stalna odzivnost. Seveda od zaposlenih ne morete zahtevati, da bodo na zahtevna službena elektronska sporočila odgovarjali ob 23h ali 3h ponoči, bodo pa predani zaposleni z veseljem večkrat na dan preverili službeno pošto tudi ob večerih ali med koncem tedna in odgovorili na najnujnejše.

Če pa se jim zamerite s tem, ko vztrajate na popolni neodzivnosti v osebni sferi, medtem ko so na delovnem mestu, potem boste zelo težko deležni njihove velikodušnosti med njihovim prostim časom.

Zaupanje med delodajalcem in zaposlenim

Še nekaj hujega se lahko zgodi. Prestrog elektronski nadzor lahko pripelje do načetega (ali celo izgubljenega) medsebojnega zaupanja. Konec koncev, vašim zaposlenim morate biti sposobni zaupati, drugače jih niste pravilno izbrali že na samem začetku.

Organizacije brez visoke stopnje zaupanja in prijazne, spoštljive človeške obravnave, pogosto zdrsnejo na nivo geta, kjer vsak poskrbi le za svoje potrebe in v ničemer ne služi drugemu ali organizaciji kot celoti. Si zares želite tega?

Skupni dogovor o izvajanju elektronskega nadzora

Odgovor se skriva v sodelovanju in komunikaciji. Vodstvo in predstavniki zaposlenih naj skupaj sedejo za mizo in določijo dogovor, kako se lotiti izvajanja elektronskega nadzora.

Če boste uspeli najti konsens glede poslovnih razlogov, zaradi katerih bi bil delni (ponavljam, delni) nadzor upravičen, bodo zaposleni lažje sprejeli novo politiko. Naj bo ta določena jasno, transparentno in implementirana za vse enako.

Predvsem pa pri vsem tem obdržite zdravo kmečko pamet. Seveda se na delovnem mestu ne tolerira slik s koledarjev iz avtomehaničnih delavnic, ki bi bile postavljene za ozadje na osebnem računalniku in bi lahko prizadele ženski del vašega kolektiva. Prav tako službeni čas in oprema ne služijo za igranje iger na srečo, spletnih video igric ali podobnega. Vendar to, da zaposleni med malico preleti osebni poštni predal ali klikne na nekaj všečkov na Facebook strani, zagotovo ne bo negativno vplivalo na njihovo produktivnost. Kvečjemu nasprotno.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Row” global_module=”1804″ make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” use_custom_gutter=”off” padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” column_padding_mobile=”on” module_class=”article-navigation”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_post_nav global_parent=”1804″ admin_label=”Post Navigation” in_same_term=”off” hide_prev=”off” hide_next=”off” prev_text=”Prejšnji članek” next_text=”Naslednji članek” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” custom_css_main_element=”text-decoration: none;||text-transform: uppercase;” title_font_size=”18px”] [/et_pb_post_nav][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja